Sprzedaż ebooka – 5 wskazówkek

Przy tworzeniu ebooka trzeba kierować się strategią, tak samo jak w przypadku książki drukowanej. Plan, styl i aspekty to główne założenia, które pomogą w pisaniu.

A oto 5 wskazówek, które wpłyną na dobrą sprzedaż ebooka.


1. Prześledź rynek ebooków


Zanim opublikujesz lub nawet napiszesz książkę, ważne jest, aby prześledzić i ocenić „co się sprzedaje”, a „co nie”. Czasami początkujący autor odniesie większy sukces sprzedaży swojego ebooka niż ktoś, kto napisał ich już dziesięć. Trzeba zorientować się, na jaki gatunek literacki jest teraz popyt. Co znajduje się na czołowych listach ebooków polecanych? Czy Twoja historia jest wyjątkowa? Zobacz co oferuje konkurencja, a czym Ty możesz zaskoczyć odbiorców.


2. Ustal realistyczne cele


Jeśli jest to Twoja pierwsza próba napisania książki, ważne jest, aby nie dać się ponieść ambitnym celom. Książki elektroniczne mają często tylko 30 lub 40 stron. Nie musisz od razu pisać treści mającej 1000 stron. Na początku zacznij pisać 1 lub 2 strony dziennie, a po miesiącu wstępny szkic będzie gotowy. Nie spiesz się z pisaniem i wydaniem pierwszej książki. Aby zdobyć czytelników i pozytywne opinie, warto nad nią dłużej popracować i doszlifować w każdym szczególe.


gdzie wydać książkę

3. Skorzystaj z profesjonalnej pomocy


Schowaj dumę do kieszeni i nie odrzucaj pomocy redaktorskiej. Chociaż edytowanie tekstu może czasem wydawać się inwazyjną operacją, konieczne jest, aby mieć starannie zredagowaną książkę.

Bądź za to bardzo ostrożny przy korzystaniu z pomocy członków rodziny. Będą mieli oni trudności z patrzeniem na Twoją pracę z obiektywnym nastawieniem. Znajdź bezstronnych znajomych z umiejętnościami gramatycznymi i doświadczeniem w tej dziedzinie. Najlepiej jednak skorzystać z pomocy redaktora.


4. Twoja okładka do eBooka


Książki elektroniczne również mają okładki i jest to równie ważny element jak przy drukach. Większość czytelników ocenia książki po okładce, wbrew przesłaniu „Nie oceniaj książki po okładce”. Najlepiej zlecić przygotowanie okładki grafikowi. Ważne jest, by dobrze wyglądała ona podczas przeglądania na Kindle lub iPadzie. Sprawdzić trzeba czy książka dobrze będzie wyglądała na czytniku, w małych rozmiarach.


5. Chwytliwy tytuł to jest to


Twój tytuł powinien nie tylko przyciągać uwagę czytelnika, ale także powinien być wyjątkowy i oryginalny. Jeśli nazwiesz swoją książkę tak samo jak 100 innych autorów, nie zwrócisz uwagi odbiorcy w żaden sposób. Nie warto też tytułować książki skomplikowaną nazwą, którą ciężko przeliterować. Postaw się na miejscu czytelnika. W jaki sposób chciałbyś szybko i sprawnie znaleźć swoją książkę w sieci? Co wpisałbyś w wyszukiwarkę, by pojawiła się wśród innych tytułów? Wpisz swoje przykładowe nazwy i zobacz co się pojawi.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *