Gdzie wydać książkę? Jak wydać książkę?

Prowadzenie bloga

Istnieje przekonanie, że prowadzenie bloga, stymuluje do systematycznego pisania książek. Pomaga to również zdobyć nowe doświadczenie oraz pozwala na mądre i rozwijające zajęcie czasu.


„Czy prowadzenie bloga ma sens?” – to częste pytanie zadawane przez nowych autorów.

Odpowiedź brzmi: „Oczywiście”.


Od bloga do książki


Blogi istnieją od 1994 r., do 2006 r. było ich ponad 50 milionów.

Znaczenie blogów zmieniło się z momentem pojawienia się mediów społecznościowych, podcastów i platform typu YouTube, które zapoczątkowały erę „vlogowania”. Ma on jednak wciąż ogromny wpływ na każdego, kto próbuje zbudować własną platformę internetową. Dotyczy to w szczególności autorów.

Dobrym przykładem jest Nina Amir, która napisała bestsellerową pozycję „Jak blogować książkę” oraz sama prowadzi cztery różne blogi. Prowadzenie takiej strony, poza budowaniem platformy jest świetnym sposobem na pisanie i publikowanie książek.


Prowadzenie bloga jako dyscyplina


Jeśli blogujesz codziennie, przede wszystkim ćwiczysz swoje umiejętności i rozwijasz swój styl pisania. Oznacza to, że pracujesz systematycznie. Z pewnością nic nie jest ważniejsze dla początkujących autorów niż codzienne szlifowanie swoich umiejętności pisarskich.

Przestrzeganie regularnego harmonogramu zmusza Cię do skupienia i skoncentrowania na pisaniu.


Prowadzenie bloga

Wpływ opinii na blogowanie


Ważnym elementem poprawy pisania jest otrzymywanie opinii od innych osób i wykorzystanie ich w pozytywny sposób. Blogi są bowiem doskonałym miejscem wyrażania swoich punktów widzenia, niewątpliwie nie tylko tych pozytywnych, ale również negatywnych. Poglądy czytelników powinny być ważnym elementem w blogowaniu zwłaszcza dla początkującego autora.

Prowadzenie bloga może zapewnić rzetelność

Im dłużej blogujesz, tym bardziej cenna i bogata jest twoja treść, a tym sposobem możesz zdobyć więcej obserwujących – wszystko to wpływa na twoją wiarygodność.

Jest to szczególnie ważne dla autorów literatury faktu. Czytelnicy muszą postrzegać Ciebie jako eksperta w swojej dziedzinie. Musisz przekonać ich do siebie swoim produktem w taki sposób, aby go kupili.


Prowadzenie bloga tworzy społeczność


Dzięki blogowaniu, integrujesz się z innymi społecznościami – nie tylko z czytelnikami i klientami, ale także z innymi autorami, właścicielami firm, blogerami i usługodawcami.

Blogerzy potrzebują się nawzajem, aby udostępniać treści, posty i oferować wsparcie. W ramach społeczności internetowej można zawierać umowy biznesowe, prowadzić rozmowy, poszerzać wiedzę na temat działań mediów i marketingu. Jest to sposób na zdobycie popularności w Internecie i zwrócenie na siebie uwagi w sposób, który okaże się bardzo atrakcyjny dla wydawców.

W rzeczywistości coraz więcej autorów wierzy, że blogowanie nie jest ani wymogiem, ani najlepszym narzędziem marketingowym i promocyjnym do ich pisania. Oto kilka ich powodów:

Blogowanie zabiera czas na Twoje PRAWDZIWE pisanie

Każdy dzień składa się z 1440 minut lub 86 400 sekund. Czas jest cenny, a wszelkie działania, które zabierają czas na pisanie książek, są nieprzychylne.


Prowadzenie bloga

Nie spiesz się z publikowaniem treści


Pamiętasz powyższy punkt na temat opinii? Gdy tylko naciśniesz „opublikuj”, Twój artykuł jest dostępny do obejrzenia dla całego świata, a ludzie mogą w każdej chwili reagować i odpowiadać. To ekscytujące – nawet uzależniające – szczególnie gdy ludzie pochwalają Twoje dzieło. Podczas gdy blogowanie pozwala na odrobinę satysfakcji, kusi Cię przedwczesne opublikowanie lub przyspieszenie procesu twórczego. Trzeba na to uważać ponieważ jako początkujący autor dopiero eksperymentujesz z nowymi stylami i pomysłami, które nie są w pełni udoskonalone. Łatwość blogowania i udostępniania może obalić proces opublikowania najlepszych treści.

Trudno jest zdobyć odbiorców

Książek na rynku wydawniczym jest mnóstwo, jednak liczby te nikna w porównaniu z rozwojem blogów. Niektóre statystyki wskazują, że opublikowano ponad 700 milionów blogów. Są one ważne dla osób inwestujących w ich konkretne tematy, ale być może nie dla ogółu odbiorców, którzy chętniej skorzystają z Twittera lub Facebooka w celu szybkiej korekty wiadomości.


Blogi nie są maszynami do robienia pieniędzy


Wielu autorów poświęca czas na blogowanie doskonaląc swoje umiejętności. Niektórzy wykorzystują swoje witryny do budowy platformy, marki i zwiększania grona odbiorców, ale wielu pisarzy skłania się do poszukiwania czystego ruchu, marketingu afiliacyjnego i sprzedaży reklam. Podążanie w tym kierunku może być dużym oderwaniem od literackich celów. A biorąc pod uwagę wielkość konkurencji, wyzwaniem jest uzyskanie jakiegokolwiek opłacalnego zaistnienia.


Jeśli zdecydujesz założyć blog, rozważ następujące kwestie:


  • Jakie posiadasz doświadczenie?

Jesteś nowym lub niedoświadczonym autorem? Blog może być idealnym miejscem do doskonalenia swoich umiejętności, wyrażania siebie i zdobywania wiedzy. Jeśli natomiast masz już grupę zwolenników i mało czasu, aby poświęcić się pisaniu, możesz zrezygnować z blogowania.

  • W jakim gatunku literackim dobrze się czujesz?

Piszesz literaturę faktu? Polecamy blog. W tym miejscu możesz naprawdę wykazać się specjalistyczną wiedzą merytoryczną. Twoje posty wzmocnią wszystko, co opublikujesz.

  • Jaka jest Twoja motywacja?

Czy chcesz uzyskać przychód z pisania online? To długa droga, ale z pewnością jest na to szansa. Jeśli blogujesz, robiąc to dla swoich czytelników, aby Cię lepiej poznali i abyście stworzyli pewną grupę, to blog może być do tego świetnym miejscem wartym Twojego czasu.

Blogowanie zawsze było świetnym narzędziem do omawiania pomysłów i dzielenia się nimi z innymi ludźmi. Autorowi blog pozwala na interakcję z czytelnikami, a to jest i zawsze będzie bardzo cenne i znaczące.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *