Sprzedaż e-booka jak i ustalenie ceny, nie jest łatwą sprawą. Warto skorzystać z Internetu, przejrzeć fora dyskusyjne i zobaczyć co na ten temat do powiedzenia mają inni.
Znajdziesz tu setki autorów cieszących się swoim sukcesem i wysokimi przychodami za sprzedaż e-booka. Obecnie najbardziej popularne ceny e-książek to przedział między 20 zł a 40 zł.
Niektórzy autorzy obniżają ceny swoich e-booków do 10 – 15 zł, ponieważ chcą tym samym dotrzeć do większej liczby czytelników. Bardzo często właśnie ta strategia jest bardziej korzystna i ma lepsze efekty sprzedażowe.
Najważniejsze są procenty
Jednym z największych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wycenie e-booka, jest procent ze sprzedaży, którą otrzymasz od sprzedawców detalicznych. Większość dystrybutorów wypłaca od 45% do 70% opłaty licencyjnej, procenty i cenę ustala się indywidualnie pomiędzy autorem, a sprzedającym.
Pisanie i publikowanie e-booka to coś więcej niż liczby i ceny. Czasem warto obniżyć jego cenę.
Można dodać swojego e-booka do katalogu książek online – https://ksiazkiczytamy.pl/dodaj-ksiazke/
Kilka powodów, dla których warto wycenić książkę poniżej 10 zł:
• To tylko 10 zł – żadne ryzyko
Książka w rozsądnej cenie pozwala czytelnikowi zaryzykować zakup twórczości, która wygląda interesująco. Jeśli jesteś nieznanym autorem, który próbuje wybić się z tłumu oraz zdobyć czytelników, może to być idealne rozwiązanie. Chociaż cena jest niska, to liczy się ilość, bo lepiej sprzedać cztery książki po 10 zł niż jedną za 40 zł. W ten sposób tytuł trafi do większej liczby osób. Jeśli spodoba im się fabuła, wystawią pozytywną opinię, a tym samym przyciągną jeszcze więcej odbiorców.
• Prosta droga do statusu bestsellera
Wzniesienie się na szczyt rankingów książkowych jest jak zdobycie Świętego Graala dla większości autorów. Liczą się ilości sprzedaży książek, a nie przychody. Ustawienie ceny na niskim poziomie może pomóc ci wkraść się do rankingu i zyskać tam rozgłos, którego możesz nie uzyskać, jeśli utrzymasz zbyt wysoką cenę książki.
• Sukces rodzi sukces
Podczas odwiedzania stron z książkami zobaczysz sekcję „Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również…”. Sukcesem będzie to jeśli Twoja książka pojawi się w takim dziale, wśród innych ciekawych i wyróżnionych pozycji. Czytelnicy często przeglądają taką listę, aby znaleźć inne, równie interesujące książki. Obniżenie ceny może być katalizatorem, który zwiększy sprzedaż na tyle, by znaleźć się wśród popularnych książek.

To tylko kilka argumentów przemawiających za tym, że sprzedaż e-booka w niższej cenie nie jest złym rozwiązaniem. Wycena książki jest tylko jednym z czynników jej sukcesu. Nikt nie da ci gwarancji, że akurat twoja fabuła i niska cena przyciągną setki czytelników. Ważne jest, by aktywnie szukać sposobów zwiększających popyt na ten konkretny produkt
Podsumowując rozważania na temat ustalania ceny do e-booka – składa się na to wiele czynników. Wszystko zależy gatunku książki i zaangażowania w marketing. Ustalenie niskiej ceny też może być dobrą strategią na początek, dla pozyskania większej liczby czytelników.
Jeśli posiadasz serię, możesz obniżyć cenę pierwszej książki. Zachęci to ludzi do kupienia i przeczytania twojej treści. Inne publikacje mogą być sprzedawane drożej, z uwagi na to, że ktoś już poznał cię jako autora i chce kontynuować z tobą przygodę literacką.
Jeśli widzisz sukces w aktualnie ustalonej cenie e-booka, warto zastanowić się dobrze czy na pewno chcesz podwyższyć ceny pozostałych książek z serii.
Świat e-booków to szybko ewoluujące środowisko głównie w kwestii cen. Strategie cenowe mogą szybko okazać się przestarzałe. Nowością jest samodzielne publikowanie e-booków przez autorów. Daje to ogromną możliwość zmiany ceny, jej testowania i reagowania na zapotrzebowanie rynku.