Sprzedaż e-booka

Sprzedaż e-booka jak i ustalenie ceny, nie jest łatwą sprawą. Warto skorzystać z Internetu, przejrzeć fora dyskusyjne i zobaczyć co na ten temat do powiedzenia mają inni.


Znajdziesz tu setki autorów cieszących się swoim sukcesem i wysokimi przychodami za sprzedaż e-booka. Obecnie najbardziej popularne ceny e-książek to przedział między 20 zł a 40 zł.

Niektórzy autorzy obniżają ceny swoich e-booków do 10 – 15 zł, ponieważ chcą tym samym dotrzeć do większej liczby czytelników. Bardzo często właśnie ta strategia jest bardziej korzystna i ma lepsze efekty sprzedażowe.


Najważniejsze są procenty


Jednym z największych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wycenie e-booka, jest procent ze sprzedaży, którą otrzymasz od sprzedawców detalicznych. Większość dystrybutorów wypłaca od 45% do 70% opłaty licencyjnej, procenty i cenę ustala się indywidualnie pomiędzy autorem, a sprzedającym.

Pisanie i publikowanie e-booka to coś więcej niż liczby i ceny. Czasem warto obniżyć jego cenę.


Kilka powodów, dla których warto wycenić książkę poniżej 10 zł:


• To tylko 10 zł – żadne ryzyko

Książka w rozsądnej cenie pozwala czytelnikowi zaryzykować zakup twórczości, która wygląda interesująco. Jeśli jesteś nieznanym autorem, który próbuje wybić się z tłumu oraz zdobyć czytelników, może to być idealne rozwiązanie. Chociaż cena jest niska, to liczy się ilość, bo lepiej sprzedać cztery książki po 10 zł niż jedną za 40 zł. W ten sposób tytuł trafi do większej liczby osób. Jeśli spodoba im się fabuła, wystawią pozytywną opinię, a tym samym przyciągną jeszcze więcej odbiorców.

Prosta droga do statusu bestsellera

Wzniesienie się na szczyt rankingów książkowych jest jak zdobycie Świętego Graala dla większości autorów. Liczą się ilości sprzedaży książek, a nie przychody. Ustawienie ceny na niskim poziomie może pomóc ci wkraść się do rankingu i zyskać tam rozgłos, którego możesz nie uzyskać, jeśli utrzymasz zbyt wysoką cenę książki.

Sukces rodzi sukces

Podczas odwiedzania stron z książkami zobaczysz sekcję „Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również…”. Sukcesem będzie to jeśli Twoja książka pojawi się w takim dziale, wśród innych ciekawych i wyróżnionych pozycji. Czytelnicy często przeglądają taką listę, aby znaleźć inne, równie interesujące książki. Obniżenie ceny może być katalizatorem, który zwiększy sprzedaż na tyle, by znaleźć się wśród popularnych książek.


Sprzedaż e-booka

To tylko kilka argumentów przemawiających za tym, że sprzedaż e-booka w niższej cenie nie jest złym rozwiązaniem. Wycena książki jest tylko jednym z czynników jej sukcesu. Nikt nie da ci gwarancji, że akurat twoja fabuła i niska cena przyciągną setki czytelników. Ważne jest, by aktywnie szukać sposobów zwiększających popyt na ten konkretny produkt


Podsumowując rozważania na temat ustalania ceny do e-booka – składa się na to wiele czynników. Wszystko zależy gatunku książki i zaangażowania w marketing. Ustalenie niskiej ceny też może być dobrą strategią na początek, dla pozyskania większej liczby czytelników.

Jeśli posiadasz serię, możesz obniżyć cenę pierwszej książki. Zachęci to ludzi do kupienia i przeczytania twojej treści. Inne publikacje mogą być sprzedawane drożej, z uwagi na to, że ktoś już poznał cię jako autora i chce kontynuować z tobą przygodę literacką.

Jeśli widzisz sukces w aktualnie ustalonej cenie e-booka, warto zastanowić się dobrze czy na pewno chcesz podwyższyć ceny pozostałych książek z serii.

Świat e-booków to szybko ewoluujące środowisko głównie w kwestii cen. Strategie cenowe mogą szybko okazać się przestarzałe. Nowością jest samodzielne publikowanie e-booków przez autorów. Daje to ogromną możliwość zmiany ceny, jej testowania i reagowania na zapotrzebowanie rynku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *