Metadane – rdzeń eBooka

Metadane mówią księgarniom, bibliotekom i potencjalnym czytelnikom wszystko, co powinni wiedzieć o książce.


Czy wiesz, jak sprzedawać książkę z metadanymi? Jesteś pisarzem i prawdopodobnie nienawidzisz tych wszystkich dziwacznych terminów komputerowych, którymi ludzie się rzucają, gdy próbują wskazać coś, czego nie zrobiłeś i czego nie chcesz zrobić. Termin metadane jest bardzo ważny, jeśli chcesz, aby Twoja książka była łatwo dostępna w wyszukiwarkach stron internetowych.


Czym są metadane i dlaczego chcesz z nich skorzystać?


Metadane zawierają wszystkie informacje na temat danej książki – i mają kluczowe znaczenie dla Twojego eBooka. Możesz tego nie wiedzieć, ale Twoja książka zostanie przedstawiona światu za pomocą tych właśnie metadanych. Traktuj metadane jako reklamę na różnych stronach internetowych, która zawiera takie informacje jak:

  • Tytuł i podtytuł
  • Gatunek i podgatunek
  • Krótkie i długie opisy książek
  • ISBN
  • Nazwiska autorów i współpracowników oraz biografie
  • Tematy książki
  • Okładka książki
  • Kraje sprzedaży
  • Rynek docelowy książki
  • Cena

Metadane są wypełniane na wielu platformach – są wyświetlane w katalogach bibliotecznych, księgarniach i wszędzie online.


Metadane - rdzeń eBooka

Skąd pochodzą metadane książki?


Twój ISBN jest sercem metadanych książki. Po zakupie numeru (wydając książkę u nas, nie masz się czym martwić, ponieważ o wszystko zadbamy) wpisujesz wszystkie potrzebne informacje o swojej książce. Możesz i nawet powinieneś wpisać wszystko, co chcesz, aby księgarnie, biblioteki i opinia publiczna wiedziały o Twojej książce: im więcej informacji podasz, tym lepiej.

Gdy stale aktualizujesz te metadane, są one regularnie wysyłane na cały świat. Zaktualizuj swoje zdjęcie, dodaj cytaty z recenzji, a nawet zmień kategorie swojej książki, aby sprawdzić, czy to pomoże zwiększyć sprzedaż. Jeśli masz dobre opinie o swojej książce, takie jak pięciogwiazdkowa recenzja lub nowa rekomendacja, również ją dodaj.


Tworzenie dobrych metadanych.


Przestudiuj opisy książek innych autorów. Zobacz, jakich słów użyli do opisania swoich książek. Następnie wyszukaj książki za pomocą słów kluczowych znalezionych za pomocą narzędzia propozycji słów kluczowych.

Użyj narzędzia propozycji słów kluczowych Google. To ogromne okno na świat tego, czego ludzie szukają za pośrednictwem Google. Wpisz słowa, które byś wprowadził szukając swojej książki, a szybko zobaczysz, czy ludzie używają takich samych słów lub podobnych.

Utrzymanie książki na pierwszym planie to ciągły wysiłek, a gdy wiesz, jak promować książkę z metadanymi, zapewniłeś książce mocny start bez żadnych kosztów!


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *