Spadek sprzedaży eBooka

Oto 3 sposoby na zwiększenie sprzedaży książek, gdy Twój obrót znacznie spowolni.


Zalecamy sprzedawać książki drukowane.


Jeśli poważnie myślisz o swojej karierze pisarskiej, radzimy zainwestować w drukowaną wersję swojej książki, a także w eBooka. Większość czytelników nadal woli książki drukowane, a ta preferencja nie wydaje się zmienić w najbliższym czasie.

Jeśli zajmujesz się wyłącznie elektronicznymi publikacjami, to tracisz ogromną bazę potencjalnych klientów.


Musisz znaleźć swoich czytelników – NIE na odwrót.


Wielu autorów, którzy odnieśli sukces w sprzedaży TYLKO eBooków, zdaje się polegać na pewnej wierze, że przyszłość będzie dla nich już zawsze korzystna i że ich sprzedaż pozostanie stabilna, a nawet wzrośnie wraz z rozwojem e-czytników i tabletów. Jasne, ZAWSZE będzie mnóstwo ludzi online czekających na odkrycie Twojej książki; ale jeśli blask eBooka osłabnie, liczby te nie będą tak kolorowe, jak można się było spodziewać.

Nie możesz siedzieć spokojnie i polegać wyłącznie na poprzedniej historii sprzedaży i rankingach, bo one nie będą wiecznie przyciągać klientów w tym samym tempie. Spadek sprzedaży eBooka ostatecznie nastąpi, więc musisz zakasać rękawy i wrócić do forów internetowych, zrobić kolejną wycieczkę po blogu, rozpocząć serię czytania lub cokolwiek innego, co pomoże Ci się zintegrować z nowymi czytelnikami.


spadek sprzedaży eBooka

Daj swoim klientom powód do przeczytania książki.


Pozyskani obecni czytelnicy są Twoimi najlepszymi przyszłymi klientami. Chodzi o to, że jeśli ktoś czyta jedną z Twoich książek i cieszy się z niej, łatwiej Ci będzie sprzedać jej następną książkę niż reklamować ją zupełnie obcemu. To zdrowy rozsądek, lecz jeśli 60% zakupionych eBooków będzie nieprzeczytanych, oznacza to, że wielu Twoich klientów może nawet NIE być czytelnikami.

Czy jest jakiś sposób, aby zachęcić klientów do czytania i kończenia książek (zwłaszcza eBooków)? Jakiś konkurs, quiz lub nagroda? Ankieta online, w której wyświetlasz swoje ulubione odpowiedzi? Miejsce na Twoim blogu, w którym wyświetlasz zdjęcia fanów trzymających czytniki lub tablety po przeczytaniu całej książki? Im więcej skupienia na społeczności, tym lepiej.

Zachęcając klientów do skończenia książki, przygotowujesz ich do następnej publikacji.

To tylko kilka porad dla autorów, którzy chcą nadal sprzedawać jak najwięcej książek w świecie, w którym gwałtownie nastąpił spadek sprzedaży eBooka.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *