Reputacja w internecie może być najpotężniejszym narzędziem marketingowym i drogowskazem dla Twojej marki, o ile jest odpowiednio monitorowana.
Kiedyś autorzy mogli chować się za stronami swoich książek, a nikt nie wiedział o nich wiele poza nazwiskiem na okładce. Żyjemy teraz w zupełnie innych czasach.
Wielu czytelników chce wiedzieć tyle samo o osobie piszącej historię, co o jej treści. Internet dostarczył masę platform do eksploracji, które ułatwiają fanom zagłębienie się w Twoją historię. Sprawdź wyszukiwanie Twojego nazwiska w Google, możesz się pozytywnie zaskoczyć.
Reprezentowanie Twojej marki autorskiej
Reprezentowanie marki autorskiej to coś więcej niż tylko surfowanie po forach. Wiele platform internetowych może zostać wykorzystanych przez autorów jako narzędzia promocyjne. Jednak niechlujne praktyki podczas prowadzenia stron internetowych, zwlekanie z pisaniem postów w mediach społecznościowych lub wysyłanie amatorskich maili może wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
Nowemu czytelnikowi lub fanowi może nie spodobać się sposób, w jaki prezentujesz się online, co może skutkować jego odejściem. Marka autorska, którą chcesz promować, zależy tylko od Ciebie, ale istnieją pytania, na które każdy autor powinien znać odpowiedź, rozważając swoją reputację w internecie.
1. Czy przyciągasz uwagę?
Produkt, który chcesz sprzedać, to Ty sam – lub przynajmniej Twoje umiejętności jako pisarza. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę czynnik rynkowy osobowości, którą promujesz. Przede wszystkim ważne jest, aby mieć wszechstronne zrozumienie siebie jako pisarza. Zastanów się, jakie motywy, pomysły lub przesłanie próbujesz przedstawić w swojej pracy i jaką reakcję emocjonalną próbujesz wywołać.
Po ustaleniu tego, czas sprawdzić, czy Twoja reputacja w internecie odzwierciedla te ideały. Rozważ strony internetowe, weź pod uwagę kolory, grafikę i rodzaj czcionki oraz rygorystycznie podchodź do treści i wagi emocjonalnej publikowanych treści.
2. Czy jesteś wiarygodny?
Nie ma reguły mówiącej, że Twoja reputacja w internecie musi mieć pozytywny odbiór; wiele autorów zyskało rozgłos dzięki kontrowersjom i skandalom. Jeśli jednak starasz się być prowokacyjną postacią, upewnij się, że Twoja marka autorska została odpowiednio zaplanowana i przemyślana.
Zagranie w otwarte karty lub krytyka w Internecie może wydawać się zabawne, ale jeśli tego rodzaju osobowość jest za bardzo oderwana od tego, kim jesteś, to tylko kwestią czasu będzie, zanim czytelnicy to przejrzą. „Fake” to modne hasło, które regularnie pojawia się w Internecie, zwykle wywołując negatywną reakcję.
3. Czy jesteś ujmujący?
Nie wystarczy opublikować jednego postu lub zaktualizować profil tylko w czasie publikacji książki lub innego ważnego wydarzenia. Kluczem do powiększenia grona fanów jest regularne dostarczanie interesujących treści. Dlatego tak wielu pisarzy założyło prywatne blogi.
Pisanie postów na tematy związane z Twoją pracą lub ideą autorską sprawią, że informacje o Tobie będą pojawiać się w postach udostępnionych przez Twoich fanów. Pozostawanie aktywnym w ten sposób również znacznie poprawia ranking Google. Obie te rzeczy są niezbędne dla dobrej reputacji i dalszego sukcesu w Twojej karierze.
Zapoznaj się z Google Adwords lub innymi strategiami SEO, aby lepiej zaplanować swoje posty na blogu i przyciągnąć więcej ludzi.
4. Czy jesteś godny zaufania?
Dla każdego, kto codziennie korzysta z Internetu, istnieje stała równowaga między zaufaniem a ryzykiem. Udostępniasz swoje dane osobowe indywiduum, których tak naprawdę nie znasz, więc należy ustalić przypuszczalny poziom wiary między Tobą a użytkownikami, z którymi się kontaktujesz. Jest to jednak niepewne i można je łatwo złamać.
Istnieje wiele nieszkodliwych „hacków”, które są powszechne dla zwykłych użytkowników mediów społecznościowych i platform blogowych. Najczęściej przejawia się jako linki spamowe wysyłane bez Twojej wiedzy do Twoich obserwujących. Chociaż nie stanowią one realnego zagrożenia, wiele osób zacznie unikać zainfekowanej domeny, gdy napotkają taki problem.
Istnieje wiele prostych strategii, aby temu zaradzić – zarządzanie hasłami, korzystanie z bezpiecznych sieci itp. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest użycie sieci VPN. Jako jeden z czołowych programów zabezpieczających na rynku, VPN szyfruje wszystkie Twoje dane i bardzo utrudnia hakerom lub złośliwemu oprogramowaniu uzyskanie dostępu do Twoich kont.
Twoja reputacja w internecie może być najpotężniejszym narzędziem marketingowym i drogowskazem dla Twojej marki, o ile jest odpowiednio nadzorowana.